Pages

Tuesday

Cerita Baru

Engkau kata engkau kuat. Sekuat mana? Sekuat gunung yang berakarkan tanah atau sekuat pokok yang tinggi menegak ke langit. Engkau sendiri tak dapat jawapan itu. Engkau Cuma pandai berkata-kata kawan. Engkau tak semegah dengan ayat engkau tadi. Engkau tidak kuat lagi untuk itu. Engkau masih ultraman yang ingin selalau menyelamatkan cerita orang lain. Tetapi bukan cerita engakau yang selalu dimegah-megah oleh hati dan fikiran engkau sendiri. Engkau tidah kuat lagi kawan. Itu yang aku ucapkan pada engkau sekarang. Berkawan biar berjuta berkasih biar satu. Apa itu. Ada lagi kata-kata itu keluar daripada mulut seseorang yang aku kenal. Bagus lah. Orang kata sekarang bukan zaman untuk itu semua. Biarlah. Apa ada aku kisah. Aku cuma mencari identity aku. Perjalanan masih jauh kawan. Bukit,gunung masih belum kita tempuh.

No comments:

Post a Comment