Pages

Wednesday

Matih

Semalam bukan lah hari indah lagi. Semalam bukan lah cerita untuk kita gelak lagi. Semalam aku boleh bangun sendiri. Aku bergerak ke hadapan terlampau laju sehingga aku leka dengan kisah aku sendiri. Aku lupa tentang kepentingan seseorang,rahsia yang takkan dipecahkan, harga setitik air mata kasih sayang, keringat insane tersayang. Banyak untuk aku perkatakan kali ini. Aku hampir putus asa untuk cerita kepada semua betapa hitam hati aku. Aku tetap seperti biasa. Dan orang lihat aku sebaliknya.
Kalau aku boleh terbang sendiri. Sudah lama aku tinggal dunia hitam dan pergi jauh. Aku masih waras untuk bersama ego aku yang seteguh akar bukit. Bodoh. Mereka berubah atau aku yang terlampau berubah. Jangan berahsia untuk sesuatu kejadian. Aku amat pedih sekarang. Dan engkau berdekah kegembiraan. Biar pecah diperut,jangan pecah dimulut. Peribahasa lapuk untuk diungkap.

2 comments: